donderdag 23 februari 2012

Weekendje weg..


Een knuffel van een olifant!
Na onze eerste lesweek spreken Sam en ik af met Sally in Surin, de provinciehoofdstad. We boeken een nachtje in het hotel The Majestic (warm water, een zwembad en een heerlijk zacht bed!!), maar voor we het zwembad induiken, vertrekken we met P’Nok en P’Eve (een leerkracht en haar vriendin) richting het Olifantendorp. U leest het goed, in dit dorp leven er zeer veel olifanten als huisdier. Onderweg stoppen we aan enkele zijdewinkeltjes, hoe mooi de producten ook waren, ik moet toegeven dat we niet echt geïnteresseerd waren in deze locale specialiteit want wij wilden olifanten zien..

Na een uurtje rijden (30 km/u op een baantje waar wij in België gemakkelijk 90km/u zouden rijden..) komen we aan in het olifantendorp. We zien al enkele olifanten lopen maar onze Thaise vrienden willen eerst een hapje gaan eten, geen rijst deze keer, al waren P’Nok en P’Eve zichtbaar teleurgesteld, ik was blij met de noodles!

Gezellig etentje in een "restaurant"
Typische paalwoning met schattig huisdiertje..

Het olifantendorp was prachtig! Elke olifant staat er met een ketting rond zijn poot aan het huis van zijn baasje of onder een uit bamboe opgetrokken schuilplaats bamboe te eten. Na een korte wandeling gaan we kijken naar de olifantenshow. De olifanten kunnen schilderen, voetballen, basketballen, dansen en ze kunnen masseren. Als eerste werd ik als farang uit het publiek gekozen. Ik moest op de grond gaan liggen en ik zag een baasje met zijn geliefde huisdier naar mij komen. De olifant heeft me als het ware een massage gegeven met zijn poten en zijn slurf. Ik voelde mij zeer klein tegenover die grote olifant, maar ik heb genoten van die ervaring en ik heb de olifant “betaald” met een lekker stukje bamboe! Nadien was Sally aan de beurt. Samen met enkele andere toeristen moest ze op de grond gaan liggen en de olifanten stapten over haar.
Dit olifantendorp is zeker een aanrader, wij komen binnenkort zeker eens terug..

Mijn eerste Thaise massage!


Ook Sally wou een pootje..

 
Na een warme douche in het hotel hebben we terug afgesproken met P’Nok en P’Eve, ze nemen ons mee naar een grill restaurant. Aan een buffet kiezen we wat we willen eten en op onze tafel kunnen we het zelf grillen of koken (ik kies geen rijst). Het was een super gezellige avond, we hebben veel gelachen en zeer lekker gegeten!


P’Nok en P’Eve nemen ons na het etentje mee naar de avondmarkt. Een kleine markt met veel kleren en enkele kraampjes met eten, niet zo spectaculair als je het mij vraagt, maar het was gezellig (of toch voor de dames..). Wanneer P’Nok ons naar het hotel brengt besluiten we nog niet te gaan slapen. We gaan Surin by night ontdekken, of dat hopen we toch. Mercedes, een jonge Engelse leerkracht van onze school heeft een ruwe schets gemaakt van Surin met enkele leuke adresjes.. We zijn iets gaan drinken in The Jah Bar, een reggaebar. Sally en ik drinken Spy, een wijntje geserveerd in een bierflesje met een rietje, het is een lekker zoet drankje. Sam bestelde een klein glaasje rum en hij kreeg een kleine fles rum.. Wat zo leuk was aan de bar was, naast de muziek, onze tafel! De tafel was een ligbad, gevuld met water, lelies en levende visjes! Het feit dat er ook plots een olifant met zijn baasje binnenstapte, was even schrikken, maar het zorgde mee voor de unieke sfeer..

Visjes in ons tafel/bad!

Op zaterdag genieten we van een lekker ontbijt: toast met boter en confituur, al moet ik toegeven dat mijn lichaam niet echt gelukkig was met de koffie en de boter.. Nadien  zijn we gaan zwemmen en daarna de stad bezocht. Surin is een leuk stadje als je weet waar je moet zijn. Er zijn leuke winkels, restaurantjes, bakkertjes, pleintjes en grote tempels,.. Wat je ook ziet in Thailand: karaoke-hokjes..
Rozenthee, Vanillekoffie en een soort Oreo's drankje..

Thaise liedjes zingen..
Na onze trektocht door de stad zoeken we een bus richting ons dorpje, een vriendelijke jongeman wijst ons de weg en wij zijn weer helemaal klaar om aan de volgende lesweek te beginnen..

2 opmerkingen:

  1. Dat was weeral een heel leuk verslag nele ,wat jullie meemaken kunnen wij van dromen .een olifant als huisdier gé kunt het bijna niet geloven die mensen zien er toch heel gelukkig uit hè .jullie zien er ook opperbest uit vinden we een dikke knuffel uit bankwegelhof 19 en tot wederhoren xxxvoor u en sam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een tof weekend ! zo leuk tussen die supergrote dieren !wat een avontuur !grtjs van ons

    BeantwoordenVerwijderen