vrijdag 18 mei 2012

Een stormachtige week..

Storm op komst.. Van een helder blauwe hemel naar
een donker oranje lucht in 1 minuut.

Zoals jullie al wisten is het schooljaar gestart. Voor Sam en mij was de start minder spectaculair dan verwacht! We hebben pas deze voormiddag ons uurrooster gekregen. Om die reden hebben we gisteren en eergisteren op school met onze duimen zitten draaien. Gelukkig mochten we thuis onze laptop oppikken zodat we toch wat werk voor school konden verrichten. Vandaag heb ik ook slechts één uur les gegeven, eigenlijk slechts 20 minuten want het was de eerste les van het schooljaar en de Thaise leerkracht wou ook wat afspraken maken met de leerlingen. Na die les heb ik nog wat met mijn vingers zitten draaien.

Volgende week mogen we hopelijk weer lesgeven en maandag worden we op het podium verwacht. Sam en ik gaan dan onze leesboekjes afgeven, een cadeautje voor de bibliotheek van onze school, er staan al heel wat boeken maar nog geen enkel Engels leesboek.

De boeken voor de bibliotheek.

Omdat ik dus niets te vertellen heb over de afgelopen week, wil ik jullie wat meer vertellen over onze voeding in Thailand. Sam en ik zijn elk al enkele kilo’s vermagerd, dat komt niet alleen doordat het eten veel gezonder is, maar we drinken ook veel meer water en om eerlijk te zijn, soms lusten we het echt niet…

Hieronder vind je enkele foto’s met een korte beschrijving.. Wie een receptje wil, mag altijd mailen..

Dit "heerlijke" ontbijt krijgen we regelmatig: Gebakken varkenshuid, gefrituurde eieren met rijst.
Wij eten meestal alleen de rijst en een eitje op..

Ook dit diner staat regelamtig op het menu (ook vandaag hebben we dit gekregen, helaas zonder de sappige mango)
Het is een groentensoep, die smaakt naar alles behalve groenten en gebakken vis. De mango die ernaast staat moet altijd eerlijk verdeeld worden om conflicten te vermijden. Lekkere producten zijn hier schaars..

Lunchen doet het gastgezin niet. Daarom gaan Sam en ik dan uit eten.
Een goed gekruid en gegrild kippetje, met plakrijst, sla en somtam een pikant slaatje van papaya, tomaat, ui, boontjes
en zeer veel rode pepertjes.. Zéééér lekker......

Dit diner hebben we 1 keer gekregen en ik hoop dat het nooit meer op tafel zal staan.
Een omelet met miereneieren (= de witte bolletjes). Toen ik dat zag was mijn honger plots verdwenen..
Sam heeft geproefd en hij vond het slecht tot zeer slecht.

Een Thaise afhaalmaaltijd dat we gekregen hebben tijdens ons Engels kamp.
Boontjes met enkele stukjes varkensvlees op een berg rijst.
Op zich lekker ware het niet dat het koud en zeer droog was van in de hitte te staan.

Een niet definieerbaar ontbijt. Klevende pasta/noodles gevuld met groene snippers
van een groente..

Worstjes met komkommer en ui in een pikante dressing! Heerlijk! Uiteraard met een berg rijst,
maar als je pikant eet, heb je de rijst nodig om je mond als het ware te blussen.

 Het eten dat je hier ziet is het eten dat we de laatste twee weken gekregen hebben in ons gastgezin. Als we uit eten gaan, eten we altijd zeer lekker Thais eten en ook op school wordt er altijd lekker gekookt, maar ik denk dat onze gastvrouw gewoon geen kooktalent is..


4 opmerkingen:

  1. hallo nele het eten ziet er voor ons allesbehalve lekker uit ! ! ! jullie gastvrouw zal wa dezelfde kookkunst hebben lijk ik ! hihihi in vergelijk mag ik mij eigenlijk isabelle huysentruit noemen ! hihihi uw kilootjes zullen er rap terug bij zijn! nog eventjes geduld en je kan weer belgisch eten ! mmmmmmmmm dikke kus van ons heb bij okay geweest en heb met uw zus gebabbeld ! zag vele trekjes van u terug ! grtjs x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mevr. Huysentruit, pas op wat je zegt hoor of we komen bij u eten als we terug zijn.. Met een frisse kriek... MMMmmm...

    In de vakantie zullen de kilo's er snel terug bij zijn, een dame blanche, BBQ, chocolade, spaghetti, wafels met slagroom.. amai, het water komt me nu al in de mond! Vanaf nu ga'k mijn ogen sluiten als'k rijst moet eten en aan een van die dingen denken..

    Was mijn zus flink aan't werken? We hebben veel trekjes van elkaar, vooral ons karakter, twee echte Laureysen!

    Tot binnen 18 dagen! Dat is niet lang meer, zet de Lindemans maar al fris!

    Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ik blij dat ik in Griekenland zit in plaats van Thailand... Hier is het eten dan wel weer te lekker... Dus Nele bereidt je maar voor, wij zijn niet zoveel vermagerd hehe, integendeel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet je mij niet vertellen dat de Griekse keuken overheerlijk is. Het water komt me nu zelfs in de mond!

    Hier is het eten ook lekker, maar na vier maand komt de rijst écht je oren uit en onze gastvrouw heeft het "koken"(lees: zakjes met eten kopen langs de kant van de weg) niet in haar vingers. Zeker de lokale gerechten uit Isaan vormen telkens een echte uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen